sábado, 19 de outubro de 2013

CONVERSANDO COM DEUS / PAROLANTE AL DIO – KRONIKO DE ARTUR DA TÁVOLA


Nestes tempos de loucura guerreira, a gente deve buscar refúgio também nas crianças. Elas são sempre a conseqüência trágica das guerras, mesmo quando não estão no campo das mesmas. Fui criança em 1940 e hoje, sessenta anos depois ainda me recordo do rádio de meu pai, com notícias da Segunda Guerra Mundial e do meu susto, pois não sabia o que queria dizer “lá longe”. Acreditava que “longe” era o que ficava além do Túnel Novo.
Mas recebi de um mensageiro da Internet chamado Müller (não deu outras informações acerca de si mesmo) esta deliciosa tradução de algumas frases de crianças. Nada tem a ver com a guerra. É só para vermos como são criativas as crianças e pensarmos nas que morrem por causa dos delírios humanos, o maior dos quais é a guerra e seu estúpido cortejo de destruição.

CARTINHAS PARA DEUS: cartas reais para Deus escritas por crianças (traduzidas de original em inglês):

1. Querido Deus, Eu não pensava que laranja combinava com roxo, até que eu vi o pôr do sol que Você fez terça-feira. Foi demais! (Eugene)
2. Querido Deus, Você queria mesmo que a girafa se parecesse assim, ou foi um acidente? (Norma)
3. Querido Deus, em vez de deixar as pessoas morrerem e ter que fazer outras novas, por que você não mantém aquelas que você tem agora? (Jane)
4. Querido Deus, eu fui a um casamento e eles beijaram dentro da igreja. Tem algum problema com isso? (Neil)
5. Querido Deus, obrigado pelo meu irmãozinho, mas eu orei por um cachorrinho. (Joyce)
6. Querido Deus, choveu o tempo todo durante as nossas férias e como meu pai ficou zangado! Ele disse algumas coisas sobre você, que as pessoas não deveriam dizer, mas eu espero que você não vá machucá-lo. Seu amigo. (mas eu não vou dizer quem eu sou)
7. Querido Deus, por favor, me mande um poney. Eu nunca te pedi nada antes, Você pode checar. (Bruce)
8. Querido Deus, eu quero ser igualzinho ao meu pai quando eu crescer, mas não com tanto cabelo no corpo. ( Sam)
9. Querido Deus, eu penso em Você de vez em quando, mesmo quando não estou orando. (Elliott)
10. Querido Deus, eu aposto que é muito difícil para você amar a todas as pessoas no mundo. Na nossa família tem só quatro pessoas e eu nunca consigo… (Nan)
11. Querido Deus, meus irmãos me falaram sobre nascer de novo, mas soa muito estranho. Eles estão só brincando, não é? (Marsha)
12. Querido Deus, se Você olhar para mim na igreja domingo, eu vou te mostrar meus sapatos novos. (Mickey)
13. Querido Deus, nós lemos que Thomas Edison fez a luz. Mas na escola dominical nós aprendemos que foi Você. Eu acho mesmo que ele roubou sua idéia. Sinceramente, (Donna)
14. Querido Deus, Eu não acho que alguém poderia ser um Deus melhor que você. Bem, eu só quero que saiba que não estou dizendo isso porque você já é Deus. (Charles)
15. Querido Deus, talvez Caim e Abel não matassem tanto um ao outro, se eles tivessem seu próprio quarto. Isso funciona com meu irmão. (Eddie)
En ĉi tiu tempo de milita frenezeco, ni devas serĉi rifuĝon ankaŭ ĉe la infanoj. Ili ĉiam spertas la tragikan sekvon de la militoj, eĉ kiam ili ne estas sur ĉi ties kampo. Mi estis infano en 1940, kaj hodiaŭ, post sesdek jaroj, mi ankoraŭ rememoras pri la radiofono de mia patro sciiganta pri la dua mondmilito, kaj same pri iu mia ektimo, ĉar mi tute ne sciis, kion volis diri tiu “tie malproksime”. Mi opiniis “malproksima” nur tion, kio estis trans la Nova Tunelo.
Sed mi ricevis de iu interreta mesaĝanto nomata Müller (li ne liveris aliajn informojn pri si), ĉi tiun sprite amuzan tradukon de kelkaj infanaj frazoj. Ĝi havas nenian rilaton al milito. Taŭgas nur, por ke ni vidu, kiel kreemaj estas la infanoj, kaj por ke ni pensu pri tiuj, kiuj mortas pro la homaj deliroj, el kiuj la plej granda estas la milito kaj ĝia stulta detrua irado.

 LETERETOJ AL DIO: realaj leteroj al Dio, skribitaj de infanoj (unue enportugaligitaj el anglaj originaloj):
1. Kara Dio, mi neniam antaŭe opiniis, ke la oranĝa koloro harmonias kun la viola, ĝis mi miris la sunsubiron, kiun Vi faris en la lasta mardo. Estis belege! (Eugene)

2. Kara Dio, ĉu vi vere volis, ke la ĝirafo aspektos tia, aŭ estis akcidento? (Norma)
3. Kara Dio, anstataŭ lasi la homojn morti kaj devi fari aliajn novajn, kial vi ne konservas vivaj tiujn, kiujn vi jam havas nun? (Jane)

4. Kara Dio, mi iris al geedziĝo kaj ili kisis sin reciproke en la preĝejo. Ĉu estas iu problemo pri tio? (Neil)
 5. Kara Dio, mi dankas vin pro mia naskita frateto, sed mi petpreĝis por hundeto. (Joyce)
 6. Kara Dio, pluvis la tutan tempon dum niaj ferioj, kaj kiel mia patro estis kolera! Li eldiris kelkajn vortojn pri Vi, kiajn la homoj neniam devus eldiri. Malgraŭ tio mi esperas, ke Vi ne vundos lin. Amike via (sed mi ne diros, kiu mi estas).
 7. Kara Dio, Bonvolu sendi por mi unu poneon. Vidu, ke mi neniam petis de vi ion ajn antaŭe, kiel vi povos konstati. (Bruce)
8. Kara Dio, Mi volos esti tre simila al mia patro, kiam mi estos plenkreska, sed ne kun tiom da haroj sur la korpo. (Sam)
 9. Kara Dio, mi pensas pri Vi fojfoje, eĉ kiam mi ne estas preĝanta. (Elliott)

10. Kara Dio, mi povas veti, ke estas tre malfacile por Vi ami ĉiujn homojn en la mondo. En mia familio estas nur kvar homoj, sed mi neniam sukcesas... (Nan)
 11. Kara Dio, Miaj gefratoj parolis al mi pri tio, nome naskiĝi denove, sed tio sonas tre strange. Ili nur ŝercas, ĉu ne? (Marsha)
 12. Kara Dio, se vi rigardos al mi en la preĝejo la venontan dimanĉon, mi montros al vi miajn novajn ŝuojn(Mickey)
13. Kara Dio, ni legis, ke Thomas Edison kreis la lumon. Sed tamen, en la dimanĉa kurso pri religio, ni lernis, ke estis Vi. Mi opinias, ke en vero li ŝtelis vian ideon. Sincere, (Donna)
 14. Kara Dio, mi ne kredas, ke iu alia povus esti pli bona Dio ol Vi. Sciu, tamen, ke mi diras tion ne nur ĉar Vi jam estas Dio. (Charles)

15. Kara Dio, eble Kaino kaj Habelo ne vivus mortige batalanta unu kun la dua, se ĉiu el ili havus sian propran dormoĉambron. Tio efikas inter mi kaj mia frato. (Eddie)


Nenhum comentário: